-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:30357 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

ما مي گوييم بر خداوند هدايت انسان ها لازم است، در حالي كه ميبينيم خيلي از مردم از هدايت به دلايل غير اختياري دور هستند، چرا خداوند اين همه آدم را هدايت نمي كند؟!

دوست عزيز، اي كاش منظور خود را حداقل به صورت مثال از غير اختياري بودن و دور ماندن از هدايت بيان مي كرديد تا جواب دقيق تري ارائه مي شد امّا ظاهر مراد شما آن است كه برخي از انسان ها به واسطة دور ماندن در منطقه اي خاص و يا شرايط محيطي، پيام هدايت را دريافت نمي كنند. در پاسخ بايد گفت: به مقتضاي حكمت الهي، هدايت انسان ها پس از خلقت آنها بر خداوند واجب است و حكمت خدا اقتضا ميكند كه علاوه بر هدايت دروني (هدايت از راه فطرت و عقل) از راه ارسال انبيا و كتاب هاي آسماني نيز انسان ها را هدايت كند. البته چنين اتفاقي افتاده است، يعني خداوند همة انسان ها را از راه فطرت و عقل، هدايت كرده و با ارسال پيامبران به ويژه خاتم انبيا، محمد مصطفي بر هدايت انسان ها اهتمام ورزيده است. در اين ميان دين اسلام به دلالت آيات قرآن براي همة افراد در همة زمان ها و مكان ها آمد و ارادة الهي بر آن تعلق گرفته است كه تا قيامت همةانسان ها از هدايت اين دين برخوردار گردند. رسالت پيامبر اسلام و ائمة معصومين(ع) نيز گسترش دين اسلام به همة نقاط بوده است. امّا دشمنان بدخواه مانع تحقّق اين امر شدند و از صدر اسلام عده اي مانع گسترش دعوت اسلامي شدند كه اين موانع امروز نيز از سوي مستكبران جهاني ديده ميشود. از همين رو پس از ظهور اسلام تاكنون انسان هاي فراواني بودهاند كه از هدايت الهي (دين اسلام) دور افتاده اند امّا به هر حال ايشان به رغم محروميت از هدايت بيروني، از هدايت دروني(فطري و عقلي) برخوردار بوده و اگر براي رسيدن به مراتب بالاتر كمال، با بهره گيري از هدايت اسلام محروم مانده اند، ليكن اگر سرمايه هاي فطري خويش را پاك نگاه دارند، در آن جهان رستگار خواهند شد و گناه بهره مند نشدن ايشان از هدايت الهي در صورتي كه خود كوتاهيدر كسب هدايت نداشته باشند) بر گردن كساني است كه مانع رسيدن هدايت به آن ها شده اند. البته بايد توجه داشت كه اراده خداوند در ادارة غالب جريانات اين عالَم، به شكل طبيعي و عادي و جرم و گناهان انسان ها مختلف و متنوع است. ممكن است جرم يك انسان عادي تنها گناهان زباني او باشد و جرم انسان ديگري تغيير دادن مسير تاريخ به صورتي كه انسان هاي زيادي را گمراه كند. همان طور كه قابيل، هابيل را كشت و او را از مسير كمال باز داشت و خدا وي را به شكل غير عادي از اين كار بازنداشت. همين طور برخي از انسان ها مانع از رسيدن پيام هدايت الهي شده اند و مردمان بسياري را از پيمودن مسير كمال باز داشته اند. خداوند با همة بندگان به مقتضاي عدالت خويش و بر اساس تناسب ميان امكانات و دارايي ها و اعمال انجام شده، قضاوت خواهد كرد و هيچ كس را بيش از توانايي و امكاناتش تكليف نمي كند و محرومان از هدايت الهي مشمول رحمت خداوند خواهند بود.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.